FELSŐ-MÁTRAI ZAKUPSZKY LÁSZLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ÓVODA

Életkép a Zakupszky László Általános Iskola életébőlÉletkép a Zakupszky László Általános Iskola életébőlÉletkép a Zakupszky László Általános Iskola életébőlÉletkép a Zakupszky László Általános Iskola életéből

ÉLETKÉPEK A SZLOVÁK TÁBORRÓL 2022

2022-09-07 10:52:00

Virág néni jóvoltából folyamatos híreket kapunk a szlovák táborban töltött időről, amelyen felsős diákjaink vesznek részt szeptember 4. és szeptember 11. között. Ebből adunk egy kis ízelítőt honlapunkon.

1. nap

A gyerkőcök belevetették magukat a kemény munkába. A svédasztalos reggeli után 5 órán keresztül tanultak a gyerekek. Ebéd után egy 4 órás túrára mentünk, majd egy szuper vacsival vártak bennünket a szálláson. Kis pihenő után közös játékban vettek részt.

Közös tanulás

Érdekességek szlovákul

A csapat

2. nap

A gyerekek egyre jobban teljesítenek az órákon. Délután egy 3 km-es túrával jutottunk el a boltig, amit kifosztottak az eladó nagy örömére. Felpakolva fáradtan, de haza értünk. Vacsi után a holnapi rafting túrára készültünk. Szárazon megtanultuk a szabályokat.

3. nap

A szerdai délelőttünk a szokásos programmal telt. Szorgalmasan tanultak, ügyeskednek.
A délutáni rafting izgi volt. Az alacsony vízállás miatt többet voltunk ruhástól a vízben, mint a raftingban, de ettől függetlenül nagyon élveztük, sokat nevettünk. Sajnos evezés közben nem tudtam fotózni, ezt nagyon sajnálom. Estére mindenki kidőlt, de a takarodóra "szerencsére" feléledtek.

Előkészületek a vízre

Közeledés a vízhez

A vízen

4. nap

A tanítási órák után a gyerekek játékos, sportos feladatokban vettek részt. Mivel az eső eleredt, az ebédlőben folytattuk a játékot. Színházi előadásokat láthattunk, amire a csapatok egyedül készültek fel.
Este a vacsi után solymászok jöttek hozzánk. Sajnos ömlött az eső, így röptetni nem tudták a madarakat. A csütörtököt tánccal zártuk.

padon

sólyom 1

sólyom 2

5. nap

A mai napon a gyerekek nagy örömére 2 tanítási óra és egy záró, búcsúztató óra volt megtartva. Az utolsó órán elköszöntünk a tanároktól, animátoroktól és Ruzsenka nénitől. A szlovák tanárok értékelték a heti munkát és az órai aktivitást. Le a kalappal a kis csipet csapatom előtt, mert 7 tanulóból 3 gyerkőc oklevelet kapott. Elárulom, hogy mindenki megérdemelte volna, de csapatonként (vegyes csapatok voltak) csak 3 tanuló kaphatott jutalmat. Nagyon büszke vagyok rájuk, mert ezt a hetet keményen, szorgalmasan végig dolgozták.
Szabadidő nem igazán volt, este 9-ig kötelező programokon vettek részt. Természetesen mivel ilyen kitartóan dolgoztak mindenki megkapja tőlem a megérdemelt ötösét szlovákból. Úgy érzem, hogy amiért itt vagyunk, azt elértük. Sokat tanultak a tanároktól, egymástól, élményekkel gazdagodtak és nem utolsó sorban nagy barátságok születtek.
Ma 11-kor a Fátrába mentünk kirándulni, ahol megnéztük, hol bujkált Jánošik. Nagyon szép túrán vettünk részt. Fáradtan megérkeztünk a panzióba, megvacsiztunk és most éppen mozizás közben popcornt eszegetnek a gyerekek.

oklevel 1

Oklevél 2

Oklevél 3

Hídon

Csoportkép

6. nap

Ma reggel vásárlással indítottuk a napot. Mindenki elkölthette a maradék pénzét, majd két órát töltöttünk Besztercebányán a Cyberjamp parkban. Szuper jó volt!
A belvárosban egy nagyszabású vásárba csöppentünk, ahol sétáltunk egyet. Kora délután végre eljött a pihenés ideje. A gyerekek készülnek, töltődnek az esti diszkóra. A tábort egy jó bulival zárjuk.

Küzdelem

Ugrás 1

Ugrás 2

További tartalmak

FELSŐ-MÁTRAI ZAKUPSZKY LÁSZLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ÓVODA
Cím: 3235 Mátraszentimre, Rákóczi u. 14.